søndag den 22. juni 2008

Solhvervssøndag...


Disse dage er stærke dage, livscirkler sættes i perspektiv. Og I aftes, lige før vi skulle ud og hilse på hylden, ringede min niece og fortalte at jeg skal være "mormormoster". En hel ny generation tager sin begyndelse...!!

Så jeg tror jeg blev lidt flyvsk af nyheden, men tiden til flyvskhed er jo også lige nu. Vi tændte bål ved Yggdrasil, vi løftede hornet og delte honningdråber med de underjordiske. Jeg bandt runer i træets krone og Frej og Freja blev hyldet som man bedst bør ;0).... og lur mig om ikke der var andre med under træet...det puslede ihvertfald i buskene rundt om.

Så gik vi til hængekøjs på lag af renskind, og i løbet af natten mente stationsforstanderen, at dyner og både menneskeskind og renskind måtte i hus for regnen var på vej.... Ikke at jeg kunne hverken høre eller mærke den mindste dråbe. Men regn det kom der, i morges var alt vådt udenfor, mens vi lå i vores senge med tørre dyner...

Vi har spist gærduftende morgenbrød, blødkogte æg og kryddertomater. Kaffe- og avisduft... uhmmm søndagmorgener! Og vi fik morgenbesøg af en unghare der hoppet lystigt udenfor vinduet.... Det blir en god dag i dag!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godmorgen hedning! Mon I praktiserer alene eller i en kreds? Det lyder som en vidunderlig aften:-)

Og ja, det er en dejlig søndag på alle måder. Mange ting runder nu - og i den kommende uge.

Annie Fryd sagde ...

Go morgen underskønne heks ;o)

I går var vi alene, men jeg plejer ellers at tage i skoven med min blotgruppe. Jeg havde bare ting at klargøre her på vores egen jord. Og Stationsforstanderen fik et kig ind i en verden han ellers ikke tidligere har følt del i :o)

Unknown sagde ...

Åh, en aften !
Nyt liv er lig glæde :-)

Annie Fryd sagde ...

Miri... ja, jeg synes det er vildt at tænke at dette nye lille liv blir første skud på en ny generation i vores familie..

Anonym sagde ...

Hvilken aften... SMIL ;-)