torsdag den 26. juni 2008

Landets hvisken...

Stilheden har bare betydet at jeg har været aktiv andre steder... Dagene er gået med det som livet lige præcist handler om.... at leve!

I aftes gik vi tur i formødrenes og forfædrenes fodspor. En tur i Vinding sømose, helt ejendommeligt, for derude levede min morfar sine første barneår, og det havde jeg ingen anelse om, da vi købte stationen her. Jeg er vokset op langt herfra og har egentlig betragtet det som en tilfældighed, at vi landede lige her på egnen. Men af og til når jeg går derude, så føler jeg at anerne har ting at fortælle mig..... om forbindelser, om tråde der rækker gennem tiden, om liv i cirkler...

I dag er mosehuset væk, kun enkelte skellinier tyder på at her i flere generationer lå et lille stråtægt hus. Også mosen er væk, markerne er drænet og opdyrket, kun de omkringliggende gravhøje, mosejordens struktur og de hvide offersten viser i dag, at her levede et troende folk, der takkede og ofrede til guderne.

Måske mine aner på disse jorde rækker laaangt laaaangt tilbage.... Jeg må ud og lytte til landets hvisken!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tys, tys... her er det vinden, der hvisker i dag ;-)

Anonym sagde ...

Mmmm...mening og cirkler hos dig.

Jeg har måtte erkende det samme mht Sydhavnen - at noget hvisker. Det er ok:-)