torsdag den 12. juni 2008

Såen en torsdag....

Såen en torsdag vågnede jeg alene. Stationsforstanderen var allerede taget på Bakken.

Men så var der telefon fra Norge med spørgsmål om glaskugler og tipipløkning, og jeg måtte fluks sende redningsmanøvrer via mail. Så havde postdanmark tilsyneladende smidt rundt med helt andre og smukkere kugler...men det finder jeg vist også en løsning på.

Og så var der også ham tjekken der ville aflevere 1500 kg. telte, men bare ikke selv læsse af... så er man godt nok glad for, at man som momentan græsenke har hjælpsomme naboer.

Så var der ellers ro en lang stund i den lille butik, så jeg syslede videre med småtterierne, kun afbrudt af pubertetspigebarnet, som er hjemme pga en CMV-virus..... Det var altså ikke kyssesyge, men det ligner, ihvertfald kan det trække lige så længe ud.

Og så var der det indlæg Anja skrev, som fik mine tanker til at vandre... Det var min mormor der lærte mig at strikke, det er min mormors spejl der pryder i butikken, jeg har vandet aflæggeren fra min mormor fredslilje, den jeg fik det år jeg fødte mit første barn...

Den plante, må jeg indrømme jeg ikke har været helt god til at værne om. Den har gule blade, næsten ingen jord og har stået næsten glemt i et solvendt vindue og kogt i sin sparsomme krukke. Det skal være anderledes nu...i morgen køber jeg nyt jord til den, den er allerede blevet flyttet og vandet...Man skal værne om sine formødre...BASTA!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg måtte give op over for en plante - jeg har værnet om den, men pludselig var den død. Det var svært at smide den ud - for den havde netop tilhørt min mormor. Men i morgen tror jeg at jeg vil bage nogen boller i hendes gamle dejfad:-)

Skønt at kunne inspirere.