torsdag den 5. juni 2008

Pyhhh suk...

Pyhh...suk...støn....uhmm...nyde nyde....

Det er saftsusme varmt og jeg trænger vand, mine planter trænger vand, mit land trænger vand... Jeg ved, jeg kommer i unåde derude ved at klage, men vi stakler med pollenallergi vil altså bare så gerne snart ha skyllet luften ren. Bare sådan en hel lang nat igennem så vi igen kan trække vejret... og så skal solen være ihhh så hjertens velkommen igen.

Jeg hiver brændenælder og japansk pil op, jeg klipper vildtvoksende grene for at befri de stakkels pibeved (uægte jasmin), som jeg har forsømt så skrækkeligt og som nu trænges for at få lov til at blomstrer.

For kort efter svedende at skynde mig ind i skyggen. Men rastløsheden og fortagsomheden får mig hurtigt ud. Jeg maler fuglekasser, flytter og vander krukker, arrangerer stensamlingerne i haven....

Hva laver du sådan en solskinsrig og svedende grundlovsdag?

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Her blev dagen noget anderledes end forventet. Henriks allergi er på sit højeste, så jeg kan forestille mig, hvad du kæmper med lige nu. Irriterende...

Iøvrigt skønt og befriende indlæg. Livet er vidunderligt, Annie...

Tak fordi du er lige her ;-)

Madame sagde ...

Jeg var på arbejde i går, Grundlovsdag, men det var rart, for der var masser af plads på vejene og mere fredeligt på jobbet. Men jeg savner også en ordentlig skylle for havens syld - helst en hel nat.
Stakkels dig der kæmper med pollenallergi - hos er dit husbond, som har det som dig ;-)