onsdag den 18. juni 2008

I går....

I går blev jeg ringet op af en mand fra DGI, der spurgte om jeg ikke kunne afholde et kursus i madlavning over bål på torsdag, for 10-12 personer.... Øhhh...næhhh, det vover jeg altså ikke lige. Men hvorfor mon lige mig???

Senere på dagen gik der en pudseløjerlig mand rundt ude ved skrænten ved vores indkørsel, med næsen i græsset og ind i mellem noterede han et eller andet i en lille bog. Det viste sig at være en amatørbiolog, der var ude for at registrere vilde blomster i et 5X5 kvkm område. Han tilbragte mere end en times tid med næsen i al mit selvsåede ukrudt og fandt indtil flere små ting han var nødt til at tage bevismateriale fra.... Vi fik en ganske hyggelig snak efterfølgende og jeg blev klogere på et par "strittejawerter". Min stinkende storkenæb som jeg stolt viste frem imponerede dog ikke væsentligt!

Se det var i sandhed en hyggelig uventet visit. Og tænk han genkendte mig faktisk, fra denne vinters dilletant-rolle, hvor jeg spillede suspekt punker der ikke havde rent mel i poserne....

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Muligvis fordi du stadig lidt er en suspekt punker Annie? Hihi;-)

Unknown sagde ...

Herlige, spøjse oplevelser :-)

Annie Fryd sagde ...

Anja... den lille anarkist i maven uddør aldrig helt!

Miri... Det er morsomt med den slags uventede besøg, og det pudsige var den kontakt der opstod mellem biologen og jeg, jeg er jo også lidt plantenørd...

Madame sagde ...

Det må være spændende at få mulighed for en snak med en plantenørd. Tænk at vide hvad alt det smukke hedder, der vælter op helt af sig selv.
Rejsende i bålmad og suspekt punker, wow, Annie :-)

Annie Fryd sagde ...

Jeg indrømmer...mere suspekt end rejsende i bålmad... :0)

Det med planter, af mærkelige årsager, så hænger latinske navne åbentbart ved i min hjerne... ikke at jeg nogensinde har lært andet latin end tango...