onsdag den 5. november 2008

Nød lærer nøgen kvinde...


Det skal ikke være en hemmelighed, at vi kører med en ekstremt sparsomt budget her i huset, grundet vores meget begrænsede indtægter. Det er et valg vi tog, da vi kastede os ud i "projekt-selvstændige", og selvom vi supplerer med vikarjobs sideløbende, så er der stadig ikke meget at rutte med. Uden at dette skal være en klagesang over vores ringe økonomi, så vil jeg nu indrømme, at depoterne er ved at være udtømte. Tøj- og forkælelsesbudgettet er så godt som ikke-eksisterende, og lagrene er nedslidte

Og da min kvindelighed og mit velvære, også hænger sammen med hvordan jeg ser ud, og hvordan jeg klæder mig, så er det jo at man glædes over sin kreative arv...

Ansigtscremen er afløst af sidste års solcreme fra børnene, faktor 28. Samme bruges som fugtighedslotion iblandet en olivenolie, der gir silkeblød hud. Mine yndlings-BH der ikke længere har elasticitet i stropperne, får transplanteret stropper fra gamle ubrugte "misfits". Vupti, en næsten ny BH. Jeg har gemmere fyldt med knapper, blonder, bånd m.m. så en godt brugt hofteholder prydes med delikate detaljer og forfører på ny.... Gemt og næsten glemt tøj blir hevet frem, og med justeringer kan de få nyt liv i nye sammensætninger. Mange gange kan detaljerne være det fornyende liv. Lige nu henter jeg en del inspiration på Etsy, en overflod af ideer til kreativiteten...

8 kommentarer:

L sagde ...

Dejligt at høre om dine ideer og kreative genbrugstips. Vi står selv, og leger med ting og sager, for at få det til at hænge sammen. Kreativt og skabende.
Etsy er også en inspirationskilde for mig. Sikken et univers, derinde!
;-)

Anonym sagde ...

Selv om, det selvfølgelig er trist, at I er sat på vågeblus, Annie, så synes jeg, at din kreativitet blomstrer så flot i det, du fortæller.
Man kan også være heldige i genbrugsforretninger at finde det rene guld. Jeg er lige kommet hjem med tre smukke bluser til 25 kroner for dem alle :-)

Mille F sagde ...

Hej Annie, tak for din lille hilsen. Nu skal jeg bare lære Blog verdnen at kende, men man skal jo bare skrive hvad man har på hjertet. Jeg blev iøvrigt først rigtig skræmt og havde lyst til nærmest at græde, men derefter også lettet da jeg læste om det der er sket med Amalie/Cille og håber at hun er ved at være ovenpå igen.. Du må selvfølgelig hilse hende og de andre. Og ja, så snakkes vi jo bare ved en gang imellem. -Mille F

Marianne sagde ...

Det er i nødens stund at man oplever gaverne..... jeg kan altså godt lide tanken om at man bruger alt til det ikke kan mere osv. Jeg er sikker på at du bliver smuk i vinterens krationer og nu skal du høre - du går ikke glip af noget ved ikke at købe nyt tøj - for dit er med garanti meget flottere :-)

Annie Fryd sagde ...

Lotte... Etsy er ganske afhængighedsskabende :0)

Madame... Ikke trist, bare et valg vi har taget, og konsekvneserne er ikke lige sjove hele tiden. Sikke et fund for 25 kr...du er vist lidt en genbrugshaj ;0)

Mille... Hvor er det spændende at høre om dit liv, det er da et stort skridt I har taget.
Cille har det fint igen, men sådan en oplvelse kommer da til at sidde i kroppen længe efter. Jeg skulle hilse fra hende.... "eiiii, er det Mille som passede mig...Hiiiils"

Annie Fryd sagde ...

Shabby Marianne... Netop tanken om hvor meget vi egentlig smider ud, der kan genoplives med lidt kreativitet... det er jo helt fantastisk! Og så er det jo ogs muligheden for ikke bare at ligne alle andre :0)

Unknown sagde ...

Du burde vise nogle af dine kreative ændringer !

Annie Fryd sagde ...

Miri...opfordrer du mig til at vise mig frem i lingeri?????