søndag den 7. september 2008

Septembersøndag...

Sådan en dejlig søndag i september med sensommersol og varme, hvad er bedre end at besøge det lokale økologiske høstmarked? Urtegartneriet var der, og min geraniumsamling blev suppleret med en Egebladsgeranium og en pebermyntegeranium.

Oscar Umahro Cadogan fra sundhedsrevolutionen.dk lavede underfulde retter og signerede Stationsforstanderens nyerhvervelse "Køkkenrevolution på høje hæle" Hvem der så lige skal være iført de høje hæle i køkkenet, vil tiden så vise....

"Det flyvende kuffertcirkus" var der også, og lærte fra sig i balancekunster. Ida-Marie fik hurtigt lært at stylte den afsted uden hjælpende hænder, Mathias kastede sig ud i linebalancekunsten med stor ivrighed. Og jeg tro jeg kom til at love at lave både stylter og line herhjemme...

6 kommentarer:

Madame sagde ...

Det lyder som herlige oplevelser, Annie! Og du har endda oplevet min helt, Oscar Umahro Cadogan, i levende live! Jeg er en stor fan af hans bog. Jeg glæder mig til at høre mere om stylterne og linen ...

Anonym sagde ...

Åh vi har også været til høstmarked! Og solen kom. Og smeden smedede. Og halmballerne bristede. Og gederne hoppede. Og jeg mødte to vidunderlige mennesker jeg ikke har set i 16-17 år og jeg ved nu at vi skal ses igen.

Livet er smukt.

Unknown sagde ...

Herligt med høstmarked !
Det tog vi også altid til, da mine børn var mindre. Jeg vil tage på høstmarked til næste år!
Det er gode ting at love; sylter og line :-)

Annie Fryd sagde ...

Madame... Og tænk, jeg som ikke anede hvem manden var... Men han sagde kloge ord om krop og kost, om måden vi tiltaler vores krop på i form af den mad vi byder kroppen... Og så lærte jeg om en ny smagssans...umamismagen!

Anja... Åhh det lyder også som en herlig livsbekræftende dag. Livet er jo smukt!

Miri... der er lækkerier og herligheder for alle sanser på sådanne markeder...

Hva angår stylter og liner, så har jeg altid været sådan lidt meget gøgler-lege-agtig... og balanceøvelser stimulerer og koordinerer...og øger indlæringsevnen. Så vi må alle op på stylter og liner... voksne som børn :0)

Lene sagde ...

Og så fik jeg da lige lyst til at gå på stylter :-)

Tenna sagde ...

Det lyder som en rigtig god søndag, der gad jeg godt at have været ;-)