mandag den 15. september 2008

Opbrud......


Det er tid til opbrud, oprydning og "nedbrydning". Vi har valgt at lukket vores fysiske butik herhjemme på Stationen, og takker af for i år. Det har været et spændende og oplevelsesrigt halvår, men vi har også måttet erkende, at en stor del af vores besøgende har været cykelturister og vandrende, som primært har købt en is, og/eller fået gratis vand på drikkeflasken og lånt toilettet. Eller det har været havebesøgende med egen medbragt madpakke. Alt i alt, ikke nok til at få vores omkostninger og timeløn betalt.

Vi har også måttet indse, at det har haft store omkostninger i fht. ex. vores frihed pga. lange åbningstider, men også på vores privatliv, da ikke alle gæster har forstået at respektere at hus og have er privat område uden for åbningstiderne.

Summa summarum... for lille indtægt i fht. til indsatsen. Derfor lukker og slukker vi. Det var herligt, mens det stod på! Vi fortsætter selvfølgelig med teltsalg og webshop, så der er stadig mulighed for at handle med os. Dog med begrænset vareudvalg.

Og kære læsere og medbloggere, I er selvfølgelig stadig velkomne, hvis jeres veje fører forbi Den Gamle Station :0)...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var rigtig ærgerligt for jer, Annie, men jeg håber, at jeres webshop og teltsalg er nok som levevej for jer. I havde ellers fortjent et kæmpe salg fra butikken af jeres spændende varer.

Og tak for din afsluttende bemærkning - jeg ville meget gerne kigge ind, men er sjældent i Jylland, selv om min bror bor i Mesing.

Annie Fryd sagde ...

Vi mødes en skønne dag Madame... måske før end siden...:0)

Unknown sagde ...

Du virker afklaret omkring jeres beslutning. Så der er ikke tristhed og nederlag i sindet- det er godt!
Jeg gad godt "lige" smutte forbi- sammen med Madame måske..Engang.. Det kunne da være sjovt! Tror jeg..
:-)

L sagde ...

Suverænt, at I sprang ud i det! At åbne en butik, åbne sin have, jeg synes det var modigt.
Og I holder jo ved, på net-siden. Måske mere fokus dér, kan forstærke handelen og indtjening. (Ikke at jeg ved noget om det, høhø.)
Og så får I mere plads, i jeres bolig? (Og mere tid til at kreere smykker?!) (...og blogge, hehe...)

Jeg forstår jer godt, skal lige siges, når jeg har hørt dine fortællinger her i bloggen. Pyyyhh...
:-)
Jeg kommer iøvrigt af og til ned på de kanter, Mandens familie er fra Brædstrup, og det er vist ikke så langt derfra...?

Annie Fryd sagde ...

Miri...afklaret ja, lidt vemodigt også. Du og Madame tager bare en fælles udflugt til Jylland, og ta lige Jeannette Mariae med. Nu får jeg nemlig plads tl gæster igen...

Lotte...nu med fødderne i vejret, jeg kunne næsten ikke genkende dig ;0) Jeg glæder mig vildt til erobre min stue tilbage, det blir herligt igen at få plads til mit eget sysleri! Jamen Brædstrup er ikke langt fra mig, kan gemalen ikke sætte dig af på vejen en dag?

Lene sagde ...

Held og lykke med fremtiden, Annie.

Unknown sagde ...

God beslutning - og desværre at det ikke gik, som ønsket var.