mandag den 6. oktober 2008

Liv igen...

Så er det vist tid, til at puste lidt liv i bloggen igen....Jeg har nemlig fået pusten igen... Dejligt!

Den seneste uge har været præget af sygdom, pubertetspigebarnet har været hjemme fra efterskolen med en slem øjenbetændelse og almen utilpashed. Og stor var min ærgelighed over ikke at kunnne deltage i det sjællandske bloggertræf, der var flere som jeg havde glædet mig rigtig meget til at møde IRL.

Min far har tiltusket sig at rydde en lille kommunal have for diverse skure, hønsehuse m.m. Men hovedtanken bag, er at vi gerne vil ha fingrene i den grønne skurvogn med halvtag foran, som en institution har haft brugt som værksted.

Så der blir brudt ned og kasseret det som ikke kan bruges. Resten sorteres og fragtes herhjem. Min far er sådan en gør-det-selv-mand der helst ikke smider ud, og han ser det som en spændende udfordring at få ellers kasserede genstande gjort brugbare, og han det er han rigtig dygtig til.

Så nu overvejer vi, hvad den der skurvogn skal bruges som. Vi har snakket sauna og overdækning til vores vildmarksbad, gæstehus og refugie, og vi har drøftet om den skal være værksted og carport/skur til opbevaring..... Men allerførst skal der ryddes og brydes mere ned, før den overhovedet kan flyttes, så der er tid til at vi ombestemmer os indtil flere gange.

I aften går turen til efterskolen på Mors til forældreaften.

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

Og du var savnet :-)
Dejligt med en Far , der nyder sådanne opgaver. Et sådan lille skur(vogn) sætter så mange drømme og ønsker i gang.
Godt i alle er ved at få det bedre!
Jeg har sendt dig en mail ?
Vil du sende mig een, hvis du ikke har modtaget den?

Lene sagde ...

Godt at læse, at I nu er ved at være på højkant. Spændende hvad skurvognen bliver omdannet til :-)

Anonym sagde ...

Dejligt at høre livstegn fra dig, Annie. Vi har savnet dig - i lørdags havde det været hyggeligt at have dig med.
Sådan en skurvogn har også været et ønske hos os. Husbond ville så bare sidde derude og tænke, men vi rider ikke samme dag, som vi sadler, som din far gør :o)

Elin sagde ...

Hvor kan jeg bare nikke genkendende til dette:-)

Vi har et lille sort hønsehus, der ofte giver anledning til store tanker og ideer. Indtil videre rummer det dog kun lidt haveredskaber og en kasse æbler . . .

MEN sauna, refugie og gæstehytte har været på tale flere gange.
Forventningens glæde er også god!

Annie Fryd sagde ...

Miri... Ligesom du også altid er savnet, når du tager et pusterum... :0) Og din mail er modtaget og svar er sendt retur.

Lene... det er næsten uendelige rækker af drømme, der kan realiseres i sådan en lille vogn.

Madame... Vi ses næste gang :0)
Her rider vi absolut også kun sjældent samme dag som vi sadler, men min far er en handlingens mand, og det kommer jævnligt stationsfolket til gode...

Land og sky... rigtig hjertelig velkommen herinde :0) Hønsehuse og skurvogne afføder tankefuldhed og drømme... Med vores skurvogn følger både redskabsskur og hønsehus...og een ting er sikkert...alle dele skal males sorte. Så langt er vi da nået i beslutningsprocessen...

Nille sagde ...

Det lyder nu ellers rigtigt hyggeligt med sauna og bad - som en rigtig udestue med sauna, så I kan rulle Jer i sneen (hvis den kommer).